You are here

Madordning

Du kan få bragt varm eller kold mad hjem til dit hovedmåltid, hvis du ikke selv kan lave det. Det er din sagsbehandler i Myndighedsservice der vurderer, om du kan være med i madordningen.

Hvordan får jeg hjælp?

Du skal kontakte din visitator mellem 8.00 og 9.30, som vurderer, om du kan være med i ordningen.

Spørgsmål og svar

  • Hvad koster det?

    Priserne er 2016-takster.

    Morgenmadspakke med 2 skiver brød, smør, marmelade, ost og ¼ l. letmælk = 18,00 kr.

    Hovedret = 51,00 kr. pr. stk.

    Hovedret og biret = 62,00 kr. pr. stk.

    Pakke med smørrebrød med 3 stk. smørrebrød og 1 stk. franskbrød med ost = 27,00 kr.

  • Hvordan betaler jeg?

    Du vil modtage en regning med posten eller i din E-Boks.

    Har du spørgsmål til betalingen for madordningen, kan du kontakte Myndighedsservice.

  • Hvem leverer maden og hvornår?

    Madudbringning sker i tidsrummet 11.00-13.30 eller 16.45-18.45. Maden er i en let engangsemballage.

    Din Private Kok

    Roholmsvej 11D, 2620 Albertslund
    Tlf: 33 31 11 11
    Email: kundeservice@dinprivatekok.dk

    Se pjece fra Din Private Kok

    Det Danske Madhus

    Vestergade 12,2 7700 Thisted
    Tlf: 70 70 26 46
    Email: kundeservice@ddm.dk

    Se pjece fra Det Danske Madhus

  • Hvem leverer kølemad og hvor ofte?

    Din Private Kok og Det Danske Madhus leverer kølemad, som bringes ud to gange om ugen.

    Tirsdag får du mad til dagene tirsdag, onsdag og torsdag.

    Fredag får du mad til dagene fredag, lørdag, søndag og mandag.

  • Hvordan fungerer det med kølemad?

    Kølemaden er afkølet når du får den, og den skal opbevares i køleskab, indtil det opvarmes i mikrobølgeovn.

    Har du ikke en mikrobølgeovn i forvejen, kan du få en stillet til rådighed af Roskilde Kommune.

    Mikrobølgeovnen er nem at betjene. Første gang du får kølemad, tager chaufføren mikrobølgeovnen med og sætter den op for dig. Han hjælper dig i gang med at bruge den. Samtidig får du en skriftlig vejledning i, hvordan du bruger ovnen.

  • Hvordan ændrer/afbestiller jeg min mad?

    Hvis du vil afbestille leveringer for enkelte dage eller at ændre din bestilling, skal du ringe til din leverandør indenfor åbningstiden, dog senest dagen før kl. 12.00.

    Din chauffør kan ikke tage imod ændringer og bestillinger/afbestillinger.

  • Hvad hvis jeg har spørgsmål?

    Hvis der er ting, du er i tvivl om, kan du ringe til din leverandør.

    Chaufføren kan svare på spørgsmål, men kan ikke tage imod ændringer og bestillinger/afbestillinger.

    Hvis du har hjemmehjælp, kan vedkommende også give dig råd og vejledning om maden.

  • Hvordan kan jeg klage?

    Hvis du har fået afslag på at deltage i madordningen og vil klage, skal du klage til Myndighedsservice senest 4 uger efter at du har modtaget afgørelsen. Din sag bliver genvurderet og hvis afgørelsen ikke ændres, sendes klagen videre til Ankestyrelsen.

    Hvis du vil klage over maden, skal du først klage til din leverandør. Er du derefter stadig utilfreds kan du vælge en anden leverandør ved at kontakte din sagsbehandler i Myndighedsservice.

Kontakt

Myndighedsservice
Rådhusbuen 1
4000 Roskilde
Afdeling Sundhed og Omsorg
Administration Beskæftigelse Social og Økonomi
Tlf 46 31 30 00

Senest opdateret

17.10.2016