You are here

Længerevarende sygefravær

Har du en sygemeldt medarbejder, skal du sørge for at indberette sygefravær og for at ansøge om sygedagpengerefusion.

Har du en sygemeldt medarbejder, skal du sørge for at indberette sygefravær og for at ansøge om sygedagpengerefusion.

Du ansøger om sygedagpengerefusion til virksomheden via Virk.dk eller  NemRefusion.

Efter senest 8 ugers sygdom skal det vurderes, om medarbejderen har behov for hjælp til at vende tilbage til arbejdet. Dette gælder uanset om det er kommunen eller arbejdsgiver, der udbetaler sygedagpenge. Opfølgningen i medarbejderens sygedagpengesag sker i Jobcentrets Sygedagpengeafsnit.

BEMÆRK: Oplysningsskemaer på selvbetjeningsløsninger kan ikke anvendes som anmeldelsesblanket. Anmeldelse af sygefravær kan kun ske via NemRefusion

Som selvstændig har du mulighed for at tegne en forsikring, og dermed sikre dig sygedagpenge i de første 2 uger af en sygeperiode. Har du brug for flere oplysninger om forsikringsordningen, kan du kontakte Statens Administration på telefon 33 92 98 00.

Du finder mere information på www.borger.dk og Virk.dk.

Har du brug for oplysninger om udbetaling af refusion og tilskud kan du kontakte Ydelsescenter på mail jobcenter@roskilde.dk eller tlf. 46 31 30 00.

Redskaber til dialog med din sygemeldte medarbejder


Få råd og vejledning i Sygedagpengeafsnittet - kontaktoplysninger nedenfor.

Kontakt

Sygedagpengeafsnit
Rådhusbuen 3
4000 Roskilde
Afdeling Job og Integration
Administration Social Job og Sundhed
Tlf 46 3 1 30 0 0

Senest opdateret

27.10.2016