You are here

Hjælp til selvbetjening

Hvis du har brug for hjælp til at komme i gang med selvbetjeningsløsninger, NemID eller Digital Post, kan du få hjælp i Borgerservice eller på Roskilde Bibliotekerne.

I Borgerservice kan en medarbejder hjælpe dig med at bruge selvbetjeningsmulighederne ved en computer. Husk at tage dit NemID med.

På Roskilde Bibliotek kan du deltage i kurser i IT for nybegyndere og let øvede. I Netværkstedet kan du få hjælp til bl.a. e-mails, internettet, print, e-bøger, billedredigering, tablets og smartphones. Der er altid en vejleder til stede, der kan hjælpe dig. Læs mere på Roskilde Bibliotekernes hjemmeside

Har du brug for hjælp og vejledning til en konkret selvbetjening på hjemmesiden, kan du ringe til den digitale hotline på 46 31 30 20 mandag-torsdag 15-21 og fredag 15-18.

Fritagelse fra digital selvbetjening

Hvis du trods vejledning og hjælp ikke har mulighed for at betjene dig selv på nettet, kan du aflevere din ansøgning på en anden måde. Det er den offentlige myndighed, som du skal kommunikere med, der i hvert enkelt tilfælde vurderer, om du kan blive fritaget for at bruge den digitale selvbetjeningsløsning. Grunde hertil kan fx være, at du ikke har de fornødne digitale kompetencer, har et særligt handicap eller på anden vis har særlige behov, der ikke gør dig i stand til at klare selvbetjeningen på nettet.

Hotline Sjælland

Brug for hjælp til selvbetjening?

  • Ring 46 31 30 20
  • Mandag-fredag 9-16

Få hjælp til at betjene dig selv på nettet.

Senest opdateret

03.10.2017