You are here

Klagedrevet Innovation

Vi lytter til dine klager og henvendelser – og lærer!

Når du klager eller henvender dig til kommunen, bruger vi det, vi kalder ABC-metoden. Det betyder, at vi tager konstruktivt imod din henvendelse og samarbejder med dig om nye løsninger, uanset hvor i kommunen du henvender dig.

Når du klager eller henvender dig, sker der dette:

  • A: Vi kontakter dig direkte og mundtligt for at finde ud af, hvordan vi kan behandle din klage bedst muligt og hvilke punkter, du gerne vil have, at vi tager fat på.
  • B: Vi samler de medarbejdere, der har været involveret og fortæller om din oplevelse. På den måde lærer vi af din henvendelse og finde en løsning.
  • C: Vi vender tilbage til dig hurtigt, så du præcist får svar på din henvendelse og vi sammen kan tale om en løsning.

Det giver mere tid til direkte dialog med dig og mindre tid på skriftlig behandling af klagerne. Du kan selvfølgelig få et skriftligt svar, hvis du ønsker det. Samtidig kommer der færre klager, fordi vi er mere opmærksomme på at forebygge i de situationer, der kan give anledning til klager.

Senest opdateret

15.03.2017