You are here

Borgerservice

Du kan komme i kontakt med Borgerservice fra din computer, din smartphone, din tablet, din telefon eller du kan møde os personligt på Roskilde Rådhus og Roskilde Bibliotekerne.

Hjælp til digital selvbetjening og Digital Post

Har du brug for hjælp til digitale selvbetjeningsløsninger eller Digital Post kan du ringe til vores hotline  på 46 31 30 00 og få hjælp, hvor end du er.
Hotlinen har åbent mandag-torsdag kl. 9-21 og fredag kl. 9-17.

På alle biblioteker kan du få personlig betjening og blive guidet i de digitale selvbetjeningsløsninger og Digital Post. Det kalder vi Borgerservice GUIDE.

Husk at medbringe dit NemID nøglekort. Det vil i mange tilfælde betyde en lettere og hurtigere løsning af dit ærinde.

Pas, kørekort og NemID

De mest gængse borgerservice opgaver, som pas, kørekort og NemID kan du få løst på Jyllinge Bibliotek, Viby Bibliotek, Roskilde Rådhus og særlige tidsrum på Roskilde Bibliotek. Her kan du selvfølgelig også få hjælp til digitale selvbetjeningsløsninger og Digital Post. Det kalder vi Borgerservice KVIK.

Borgerservice

På Roskilde Rådhus kan du få løst alle typer af borgerserviceopgaver. Det kalder vi BORGERSERVICE.

Skriv til Borgerservice

Du kan skrive en mail til Borgerservice - eller sende Digital Post til Borgerservice, hvis din besked indeholder personfølsomme data.

Du kan også stille spørgsmål på Facebook. Vær dog opmærksom på, at vi ikke tilbyder sagsbehandling på facebook.

Find Borgerservice

 

Åbningstider for helligdage foråret 2016

  • Påsken

    Påsken 2016    Torsdag den 24. marts - mandag den 28. marts

    Borgerservice har lukket begge dage inkl.

  • Fredag den 22. april (St. Bededag)

    Borgerservice har lukket.

  • Torsdag den 5. maj (Kr. Himmelfart)

     

    Borgerservice har lukket.

     

     

  • Pinsen

    Lørdag den 14. maj

    Borgerservice

    Roskilde Bibliotek kl. 10-14
    Jyllinge Bibliotek kl. 10-14
    Viby Bibliotek kl. 10-14

    Mandag den 16. maj

    Borgerservice har lukket

Book en borgervejleder

Står du i en særlig vanskelig livssituation, ved du ikke hvilke myndigheder du skal kontakte, eller går du i stå når du bruger vores selvbetjeningsløsninger på nettet? Det kunne være i en skilsmissesituation, hvis du har mistet jobbet, eller hvis du går på pension. Det kunne også typisk være en situation, hvor du har brug for flere afdelinger i kommunen eller andre myndigheder.
 
Ring på telefon 46 31 30 00, og tal med en af vores medarbejdere i Borgerservice. De kan visitere dig til en af vores dygtige borgervejledere som kan hjælpe dig via telefonen eller ved en personlig samtale.

Samtalen vil foregå i Borgerservice på rådhuset i Roskilde. Vores borgervejledere vil også hjælpe dig med at formidle kontakt til de eventuelle andre afdelinger eller myndigheder, du kunne have brug for at tale med i din situation.

Kontakt

Borgerservice
Rådhusbuen 1
4000 Roskilde
Administration By Kultur og Miljø
Tlf 46 31 30 00

Senest opdateret

18.08.2015