You are here

Er du midlertidigt fritaget fra Digital Post?

Af Rune Stæhr
Den 1. november 2016 udløber de midlertidige fritagelser fra Digital post, som er oprettet i 2014.

Hvis du er midlertidig fritaget fra Digital Post, vil du i slutningen af august måned 2016 modtage et brev med besked om, at du skal beslutte, om du vil:

  • søge en ny midlertidig fritagelsesperiode
  • søge en permanent fritagelse, som ikke skal fornyes løbende
  • eller om du vil begynde med at modtage Digital Post fra 1. november 2016.

Hvis du ikke foretager dig noget, vil du automatisk blive tildelt en digital postkasse den 1. november 2016.

Borgerservice hjælper dig gerne med at få NemID og med at opsætte den digitale postkasse, så du får besked om ny post og kan læse din post i Digital Post.

Har du inden for de seneste uger været i Borgerservice for at få behandler din fritagelse, kan du se bort fra dette brev.

Sådan søger du:

Du kan genansøge om midlertidig fritagelse eller en permanent fritagelse ved at henvende dig personligt i Borgerservice.

Hvis du ikke selv kan møde op i Borgerservice, kan en pårørende med sit sundhedskort og fuldmagt fra dig møde op i Borgerservice og søge om fritagelse. Fritagelsesblanketten eller fuldmagtsskemaet kan hentes i Borgerservice eller downloades  på denne side. 

Har du brug for hjælp til fritagelse fra Digital Post kan du nu bestille tid i Borgerservice og undgå længere ventetid.

Du kan bestille tid på www.roskilde.dk/fritagelse eller få hjælp til det ved at kontakte kommunens informationscenter på 46 31 30 00. 

Kontakt

Borgerservice
Administration By Kultur og Miljø
Dato: 15. August 2016

Senest opdateret:

11. November 2016