You are here

Invitation til introduktionsseminar om Big Data

Af Kristian Karstoft
  • BD

    Billede fra Skyfish

Bliv klogere på hvordan Big data kan skabe vækst i din virksomhed. Tilmeld dig vores introduktionsseminar om Big Data, der sætter fokus på din virksomheds strategiske forståelse af digitalisering og data som fremtidens vækstfremmer.

Hvad er Big Data, og hvordan kan det skabe værdi for din virksomhed, dine kunder og dine vækstmuligheder?

Virksomheder kan bruge Big Data-teknologien til at gentænke og optimere deres forretning og dermed effektivt imødekomme kundernes individuelle behov. Første skridt på rejsen mod innovation, transformation, optimering af kundeservice og nye forretningsmodeller er, at du tør udfordre dit nuværende mindset og måde at tænke på.

På seminaret vil du blive introduceret til tankegangen bag Big Data og hvilke markeds-, ledelses- og forretningsmæssige forudsætninger, som du har for at skabe ny værdi for din virksomhed ved hjælp af nye teknologier. 

Forskere og erhvervsfolk fra DTU og CBS, der har hjulpet mange andre virksomheder med at styrke deres digitale parathed, vil introducere dig til en praktisk og håndgribelig værktøjskasse, der kan forbedre de organisatoriske forudsætninger i din virksomhed, skabe data-drevet innovation og kundeværdi samt styrke virksomhedens omstillingsparathed.

Arrangementet finder sted på Roskilde Rådhus, Rådhusbuen 1, mandag d. 29. januar kl 16.00-18.00

Deltagelse i arrangementet er gratis. Klik her for mere information og tilmelding:

Eksempler på at Big Data kan give værdi for dig

Big data er større datamængder, der er tilgængelige via smartphones, sociale medier, digitale platforme og sensorer. De er kilder til hel ny viden, som de fleste virksomheder kan bruge på mange forskellige måder – selv med et lavt-teknologisk niveau og begrænsede investeringsmidler. De hjælper lederen med at træffe kvalificerede beslutninger og tilpasse virksomheden til markedet.

For eksempel kan butiksejeren nemmere forstå den enkelte kundes behov, indkøbsvaner og smag og derfor tilbyde de mest relevante produkter og services - før kunden er opmærksomme på sit eget behov.

  • Du kan derved sælge paraplyer, inden det er begyndt at regne.
  • Bageren kan sørge for at lave dé kager, som kunderne ikke endnu ved, at de har lyst til.
  • Servicevirksomheden kan løbende optimere deres kundeoplevelse og holde øje med hvad konkurrenterne gør.
  • Ligeledes kan produktionsvirksomheden optimere sin logistik og minimere sit ressourceforbrug via sensorer og applikationer, der justerer processerne og sikrer, at maskiner bruges rigtigt.
Dato: 15. December 2017

Senest opdateret:

19. December 2017

Kommentarer

Data i forbindelse med

Data i forbindelse med produktion

Tilføj kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive vist på siden.
CAPTCHA
Dette spørgsmål er for at forhindre spam.
Når du udfylder denne formular, accepterer du Molloms privatlivspolitik