You are here

Sådan fungerer kommunen under coronakrisen

Coronavirus betyder midlertidige lukninger og omlægninger i kommunen.

Senest opdateret den 18. maj kl. 11:56

Overblik

  • Kommunens hovednummer

    Du kan ringe til os på vores hovednummer 46 31 30 00 som normalt.

    Vær opmærksom på, at vi ikke kan svare på alt vedrørende coronavirus.

  • Borgerservice

    Se den aktuelle situation for borgerservice under coronasituationen her.

    Kontakt i nødsituation

    Hvis du er i en nødsituation og har brug for hjælp, kan du kontakte os på følgende måde:

    Hvis du er fritaget fra Digital Post, kan du sende en almindelig mail med dit spørgsmål og dit telefonnummer, så ringer vi dig op. Husk, at du ikke må sende følsomme eller fortrolige personoplysninger på almindelig mail.

    Hvis du skal sende en almindelig mail, så vi kan ringe dig op, kan du bruge følgende mailadresser:

  • Genbrugspladser

    ARGOs genbrugspladser har åbent med adgangsregulering for både borgere og erhverv inden for normale åbningstider og -dage - også døgnåbent.
    Det betyder, at man vil kunne opleve kø, og at der vil være ventetid, når man kommer til genbrugspladsen.
     

    Gode råd

    • Hold afstand til andre brugere af genbrugspladsen og pladsmedarbejderne
    • Har du symptomer, så bliv hjemme og vent med din gøremål indtil du har været minimum symptomfri i to dage
  • Busser

    Nedlukningen i forbindelse med coronasituationen betyder, at der er færre passagerer og derfor er køreplanen for visse busser ændret.

    Se ændringerne her, eller brug Rejseplanen og dinoffentligetransport.dk (DOT), som er opdateret med ændringerne.

  • Affald

    Du får hentet affald, som du plejer.

    Skraldemændene har fået mulighed for at hente affald indtil kl. 21.00 hver aften.

    Får du alligevel ikke hentet affald inden kl. 21.00, så kan du melde det til os.

    Husk at gøre plads, så skraldemanden kan hente dit affald. Han skal bruge:

    • Minimum 2 meter plads i bredden, hvis han skal forbi din bil
    • Har du ingen bil i indkørslen, er 1 meter nok.

    OBS: Dit affald og dine beholdere udgør en smitterisiko. Pas på din skraldemand, så han ikke bliver smittet:

    • Slå knude på poserne med rest- og madaffald.
    • Lås låget på din affaldsbeholder.
    • Bestil mærkater, hvis du har ekstra affald. Det gør du på roskilde.dk/ekstraaffald

    Det er kritisk nødvendigt, at du overholder ovenstående, så skraldemanden har mindst mulig kontakt med dit affald og dine beholdere. Så tager også du ansvar for, at skraldemanden fortsat kan hente affald – og passe på sig selv og sin familie.

  • Dagtilbud

  • Skole, SFO og klub

  • Jobcentret og Ungeguiden

    Jobcentret og Ungeguiden genåbner nu digitalt, men der er stadig lukket for fysisk fremmøde. Den digitale genåbning betyder, at en række pligter nu er genindført for dig, som får en ydelse fra kommunen eller a-kassen:

    • Som modtager af en forsørgelsesydelse fra kommunen eller a-kassen har du igen fra 27. maj pligt til at stå til rådighed for job og visse indsatser.
    • Er du jobparat eller åbenlyst uddannelsesparat har du igen pligt til at være tilmeldt Jobnet og have et aktivt CV.
    • Din pligt til at deltage i samtaler er også genindført, men vi afholder samtalerne pr. telefon, video (skype) eller mail. Du skal derfor igen holde øje med din e-boks (eller postkasse, hvis du ikke har e-boks) da vi igen indkalder dig til samtale. Hvis du ikke reagerer på vores indkaldelse, vil du igen kunne få en sanktion i form af fradrag i din ydelse.
    • Hvis du er under 30 år og ikke har en erhvervsuddannelse, skal du igen have et uddannelsespålæg og søge ind på en uddannelse.

    Ansøgning om ydelser
    Job og Ydelse behandler fortsat ansøgninger om kontanthjælp, uddannelseshjælp, sygedagpenge med mere. Du vil fortsat modtage dine ydelser som normalt.

    Har du brug for at ansøge om en ydelse, skal du gøre det som selvbetjening på kommunens hjemmeside. Du kan dog også aflevere en ansøgning fysisk i postkassen ved Rådhusbuen 1.

    For sygedagpenge skal du dog ansøge gennem din arbejdsgiver eller a-kasse.

    225-timersreglen er sat på pause
    På grund af coronakrisen er 225-timersreglen suspenderet. Hvis du inden coronakrisen har fået besked om, at du skulle optjene 225 timers arbejde inden en dato, som ligger i perioden 9. marts til 8. juli, vil din ydelse hverken blive nedsat eller bortfalde, selvom du ikke når at optjene timerne. Du får yderligere tid til at optjene dem, da datoen for, at din ydelse bliver nedsat eller bortfalder, bliver skubbet med 4 måneder fra den dag, din ydelse stod til at blive nedsat eller bortfalde.
    Hvis din ydelse blev nedsat eller bortfaldt før d. 8. marts, sker der ingen ændringer.

    Kontanthjælpsloftet gælder stadig
    Kontanthjælpsloftet er ikke suspenderet, og dermed fortsat gældende. Det betyder, at der fortsat er mulighed for, at du kan få nedsat særlig støtte til høje boligudgifter og boligsikring eller at den helt kan bortfalde. 

    Her kan du finde information om det, som vi oplever, at borgere og virksomheder typisk har spørgsmål til i denne situation:

    For borgere

    Forsørgelsesydelser

    Er du ledig og ikke medlem af en a-kasse, kan du søge om kontanthjælp eller uddannelseshjælp.

    Du kan modtage kontanthjælp eller uddannelseshjælp, hvis du er blevet ledig eller ikke kan forsørge dig selv, fordi du er syg. Det er en betingelse, at du ikke har andre muligheder for at forsørgelse.

    Kontanthjælp eller uddannelseshjælp forudsætter, at alle andre hjælpemuligheder skal være udtømt. Det betyder blandt andet, at hvis du har en formue over 10.000,- kroner som enlig eller 20.000,- som gift, kan du som hovedregel ikke får kontanthjælp, uddannelseshjælp eller selvforsørgelses- og hjemrejseydelser eller overgangsydelse.

    Er du gift, kan du kun få kontanthjælp, hvis din ægtefælle ikke kan forsørge dig, og du i øvrige opfylder betingelserne for at modtage hjælp.

     

    Enkeltydelser

    Du kan søge om økonomisk støtte, hvis du er ledig og har et meget lavt rådighedsbeløb efter du har betalt dine faste udgifter, og ikke har formue.

    Er du gift, skal du være opmærksom på, at din ægtefælles formue også tæller med i vurderingen af din økonomiske situation.

    Læs mere om enkeltydelser her.

    Du kan også aflevere en ansøgning fysisk i postkassen ved Rådhusbuen 1.

     

    Sygedagpenge

    Folketinget har vedtaget en særlovgivning, som betyder, at visse typer af fravær, der skyldes coronavirus (covid-19), suspenderer arbejdsgiverperioden, og giver selvstændige ret til sygedagpenge fra første sygedag.

    Det er en midlertidig ret, som gælder for perioden 27. februar 2020 til 1. januar 2021. Arbejdsgivere skal søge om refusion via NemRefusion, og selvstændige skal søge om sygedagpenge refusion via NemRefusion.

    Se nyhed fra NemRefusion fra 18. marts 2020 om de nye regler.

    Det er en betingelse, at de almindelige regler i sygedagpengeloven er opfyldt, herunder beskæftigelseskravet. Man kan ikke få sygedagpenge og sygedagpengerefusion for helligdagene i påsken, selvom man er omfattet af den nye nødlov. Her gælder de almindelig regler i sygedagpengeloven.

     

    Hvis du er sendt hjem fra dit fleksjob

    Er du blevet sendt hjem fra dit fleksjob, og er du i tvivl om din lønsituation på grund af tiltagene under corona-situationen, skal du i første omgang kontakte din arbejdsgiver.

    Hvis du arbejder i det offentlige og sendes hjem, er du garanteret løn i den periode, hvor du er sendt hjem. Det gælder uanset om du skal arbejde hjemmefra eller du ikke har den mulighed.

    Hvis du arbejder i en privat virksomhed og sendes hjem, har du som udgangspunkt ret til din sædvanlige løn, da det er virksomhedens valg at sende dig hjem. Hvis du sendes hjem uden at skulle arbejde hjemmefra, kan din arbejdsgiver dog kræve, at du afspadserer eller afholder ferie.

    I nogle tilfælde kan man blive sendt hjem uden løn. Det afhænger af indholdet i de enkelte overenskomster og de aftaler, der er indgået i forbindelse med coronavirus situationen.

    Der gælder samme regler for ansatte i fleksjob som for andre ansatte. Som ansat i et fleksjob er du dækket af reglerne i overenskomster og de lokale aftaler på arbejdspladsen.  Hvis der ikke er en overenskomst, aftales arbejdsvilkårene mellem dig og arbejdsgiveren.

     

    Ledighedsydelse, hvis du er opsagt i fleksjob eller sendt hjem uden løn

    Det er en betingelse, at din arbejdsgiver ikke har haft andre muligheder end at sende dig hjem som følge af myndighedernes anbefalinger på grund af udbruddet af coronavirus i Danmark. Derudover skal du opfylde de almindelige betingelser for at modtage ledighedsydelse.

    Hvis du vil søge ledighedsydelse, skal du sende dokumentation fra din arbejdsgiver på, at du er blevet sendt hjem som følge af coronavirus situationen, og at du ikke vil kunne få løn i den periode, du oplyser du er sendt hjem. Send dokumentationen fra din E-boks eller aflevere en kopi til kommunens postkasse ved Rådhusbuen 1, 4000 Roskilde.

    Hvis du er fyret fra dit fleksjob, skal du henvende dig til din jobkonsulent på fleksjobteamet@roskilde.dk. Du kan sende ansøgning om ledighedsydelse her

     

    Uddannelsesvejleder

    Unge, der har brug for at kontakte deres uddannelsesvejleder, kan enten sende vedkommende en mail eller ringe inden for normal åbningstid. Du kan finde kontaktinfo i UU-Ung.

    Se hvem der er din vejleder

     

    For virksomheder

    Arbejdsfordeling

    Jobcentret håndterer fortsat henvendelser vedrørende arbejdsfordeling.

    Ansøgning eller spørgsmål om arbejdsfordeling sendes på mail til jobcenter@roskilde.dk, hvorefter den besvares hurtigst muligt.

     

    Vejledning i øvrigt til virksomheder

    Virksomheder, der har spørgsmål til arbejdsfordeling, varslingsordninger, lønkompensation eller øvrige beskæftigelsesordninger, kan kontakte Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekrutterings eksisterende, landsdækkende hotline til virksomheder. Hotlinen kan kontaktes på tlf. 72 200 350 alle hverdage mellem kl. 8 og 16.

    Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering har desuden lavet en vejledning om emnet og virksomheder kan med fordel søge informationer på Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

     

    Hjælpepakker til selvstændige og virksomheder

    Se information om hjælpepakker på Virksomhedsguiden

  • Byggetilladelser mv.

    Sagsbehandling af både miljøsager og byggesager fortsætter planmæssigt under coronasituationen. Nogle sager er dog ikke egnet til at blive færdigbehandlet, før der har været et fysisk møde. For byggesagernes vedkommende opretholdes fristerne for sagsbehandling næsten på normalt niveau.

    Læs mere om byggesager og byggeri.

  • Børn og unge med særlige behov

    De opgaver, der varetages i Børn og Unge, er en del af kommunens kritiske funktioner på socialområdet, der er undtaget fra beslutningen om at lukke. Det betyder, at medarbejderne fortsat er på arbejde og kan kontaktes på deres sædvanlige telefonnummer. Dette gælder både myndighedsrådgivere og familiebehandlere, kontaktpersoner mv. Har du ikke i forvejen kontakt til en medarbejder, kan du ringe indenfor kommunens almindelige åbningstid til Børn og Unge på telefon 46 31 59 51. Du kan finde flere oplysninger her: https://roskilde.dk/borger/familie-og-boern/stoette-og-raadgivning

    Børn og Unge har fortsat kontakt til alle børn og familier med en social sag eller en handicapsag, ganske som der ellers ville være. Sagsbehandling og tilbud tilrettelægger al kontakt, så den så vidt muligt ikke foregår ved fysisk fremmøde, men klares via telefon eller Skype. Hvor det er nødvendigt, afholdes der dog fortsat også møder og aflægges hjemmebesøg.

  • Bibliotekerne og bogbussen

    Vær opmærksom på, at der gælder andre forhold, end du er vant til, grundet covid-19. Læs alt det, du har brug for at vide i denne artikel.

  • Tandpleje

    Den Kommunale Tandpleje åbner gradvist under fortsat hensynstagen til retningslinjerne fra Sundhedsstyrelsen om at minimere risiko for smittespredning i samfundet.

    Det betyder, at Tandplejen ud fra faglig og individuel vurdering indkalder til tandbehandling på tandklinikkerne og endnu kun udfører tandbehandling i et begrænset omfang.

    Borgere kan ringe til Tandplejens Callcenter ved akut behov. Callcenteret har åbent for henvendelser telefonisk mandag-torsdag kl 8.00-15.00, fredag kl. 8.00-14.20 på tlf. 46 31 71 00 tast 1 (Tandreguleringen tast 2).

    Vi beder borgerne om IKKE at møde op på tandklinikkerne uden forudgående aftale.

    Yderligere information findes på tandplejens hjemmeside www.tandplejen.roskilde.dk

  • Plejecentre - besøg tilladt efter aftale med ledelse

    Udendørsbesøg på plejecentre og rehabiliteringscenter

    Nu kan I som pårørende besøge jeres nærmeste på plejecentret og rehabiliteringscentret, hvis mødet foregår udendørs på bestemte arealer.
    Vi skal alle hjælpes ad med at sikre, at besøgene foregår sundhedsmæssigt forsvarligt. Derfor har vi udarbejdet nogle faste rammer, så vi får nogle gode besøg til glæde for både beboere og pårørende.

    VIGTIGT! Du må ikke dukke op uanmeldt. Du skal aftale besøget, tidspunkt og varighed med plejecentret på forhånd.

    Før besøget

    • Hvis du som pårørende er sløj eller udviser symptomer på COVID-19, må du naturligvis ikke komme på plejecentrene og rehabiliteringspladserne.
    • Rammerne for besøget tilpasses det enkelte center, da der er forskel på de fysiske forhold.
    • Hvis der er aktuel smitte af COVID-19 på plejecentret, kan ledelsen nedlægge forbud mod udendørsbesøg for en periode.
    • Kontakt plejecenteret, hvis du ønsker at aftale et besøg.

    Under besøget

    • I kan højest deltage to pårørende i et besøg
    • Besøgende og beboer skal holde to meters afstand og undgå fysisk kontakt
    • Alle skal spritte hænder umiddelbart inden og efter besøget
    • Beboeren må ikke modtage noget at drikke eller spise fra de pårørende under besøget. Til gengæld kan plejepersonalet sørge for kaffe/te til alle.

    Efter besøget

    • Husk fortsat at ringe, skrive, Facetime og sende blomster, selv om der nu er mulighed for små besøg.
  • Hjemmeplejen

    Ældreområdet er særligt påvirket af den nuværende situation.

    Med retningslinjerne for at mindske smitte fra coronavirus er hjemmeplejen og sygeplejen under pres. De basale opgaver er mere tidskrævende på grund af øgede krav til hygiejne. Samtidig er der flere sygemeldinger, fordi vi ikke må risikere, at medarbejderne smitter vores svageste.

    Derfor prioriterer Roskilde Kommune opgaverne, så vi sikrer, at vi løser de akutte og vigtigste opgaver. Det sker altid efter en konkret vurdering af den enkelte borgers behov. Men mange vil helt sikkert opleve, at vi leverer mindre hjælp og støtte, end vi plejer.

    Hvis pårørende på nogen måde kan hjælpe, for eksempel med indkøb, tager vi imod hjælpen med stor taknemmelighed.

    Indsatser ifølge Serviceloven

    Vi genåbner fuldt ud for vores indsatser ifølge serviceloven fra mandag den 18. maj. Herunder tilbagevenden til normal frekvens for leveringer.                              

    Sygepleje

    • Inkontinensudredninger genoptages i klinikker. Arbejdet i klinikkerne tilrettelægges så de lever op til de gældende retningslinjer for hygiejne og afstand.
    • Opmåling til støttestrømper genoptages i klinikkerne.  Arbejdet i klinikkerne tilrettelægges så de lever op til de gældende retningslinjer for hygiejne og afstand.
    • 4 ugers-doseringer af medicin fastholdes indtil videre. På baggrund af konkret vurdering kan 14. dages dosering fastholdes.

    Demensaflastning

    Indsatsen er genoptaget fra mandag den 18. maj.

    Klippekort  

    Klippekortet genoptages mandag den 8. juni, men med nogle restriktioner, så vi fortsat minimerer smittespredning

     

    Myndighedsservice og hjælpemiddelafsnittet i Roskilde fortsætter med nedsat fremmøde og begrænset besøg i hjemmet frem mod 8. juni 2020. Nødvendige besøg aflægges fortsat.

  • Socialområdet (botilbud, rådgivning, aflastning m.m.)

    Vi skal sikre, at vi bliver ved at have kapacitet til at hjælpe der, hvor det er allermest nødvendigt. Derfor må vi prioritere:

    Dagtilbud

    Fra uge 21 er vores dagtilbud åbne igen; ITC, Makers Corner og Alletiders Højskole, men vær opmærksom på, at der kan være ændrede åbningstider. Der kan også være  nogle nye måder at få hjælp og støtte på. 

    Den åbne rådgivning GRO

    Den åbne rådgivning GRO åbner gradvist op fra d. 26 maj. GRO yder forsat primært telefonrådgivning, men åbner for samtaler i huset i begrænset omfang og efter forudgående aftale. 

    GROs telefon 46 31 54 09 er åben mandag til torsdag fra kl. 9-15 og fredage 9-13.30. 

    GRO kører stadig hverken fysiske Gruppeforløb eller kurserne i Recoveryskolen. Eneste undtagelse er Skovens Kraft, der køres udendørs. I stedet for de fysiske møder afholder GRO et par virtuelle gruppeforløb, og medarbejderne fra GRO er i kontakt med de enkelte deltagere efter behov. 

    Hjemmevejledning

    Hjemmevejledningen er skruet ned til det absolut mest nødvendige. Derfor opfordrer vi netværk og pårørende til at yde ekstra omsorg for de familiemedlemmer, der modtager hjemmevejledning.

    Botilbud

    Der er åbent for besøg på kommunens botilbud. Dog skal du som pårørende aftale besøg med bostedet, inden du kommer.  

    Der gælder følgende rammer for besøg på bosteder i Roskilde Kommune

    • Rammerne for besøget afhænger af de fysiske forhold på det enkelte botilbud, men vil som udgangspunkt ske udendørs. 
    • Enkelte borgere, som har værelse eller lejlighed med indgang direkte udefra, kan evt. få besøg indendørs. Aftal nærmere med botilbuddet. Ved indendørs besøg skal beboere og besøgende kunne overholde sundhedsmyndighedernes generelle retningslinjer. De besøgende skal fx blive i borgerens bolig, ligesom borgeren skal have en grundlæggende forståelse for smitterisiko, hygiejne og rengøring.
    • De besøgende skal have aftalt besøget med botilbuddet på forhånd og må ikke dukke op uanmeldt.
    • Tidspunkt og besøgets varighed skal i udgangspunkt også aftales på forhånd (det er dog ikke alle steder. Ring til det enkelte botilbud og hør hvad der gælder.)
    • Der må deltage 1-2 faste besøgspersoner, som aftales mellem beboer, bosted og evt. nærmeste pårørende. 
    • Der skal sprittes hænder umiddelbart inden og efter besøget
    • Beboeren må ikke modtage noget at drikke eller spise fra de pårørende under besøget. Til gengæld kan personalet sørge for kaffe/te til alle.
    • Hvis du som pårørende er sløj eller udviser symptomer på COVID-19, må du naturligvis ikke komme.
    • Botilbuddet kan lukke midlertidigt for besøg, hvis der er tilfælde af aktuel smitte af COVID-19 på botilbuddet.

    Center for Alkohol og stofbehandling 

    Center for Alkohol og stofbehandling holder åbent for den medicinske udlevering, mens den sociale behandling reduceres til det mest nødvendige. Den vil primært foregå telefonisk. 

    Kvindekrisecentret

    Kvindekrisecentret holder åbent.

    Børn- og familieteamet

    Børn- og familieteamet er lukket.

    Voksenservice

    Borgere kan skrive til Voksenservice@roskilde.dk eller ringe på 46313000. Her vil kommunens informationscenter tager imod besked, hvorefter en medarbejder fra Voksenservice ringer op, hvis det er nødvendigt.

    Aflastning

    Aflastning er midlertidig lukket ned.

  • Sundhedscentret og genoptræning

    Sundhedscentret

    Vi har genåbnet en del af vores kursus- og motionstilbud, så de foregår virtuelt eller som udehold.

    Vi starter følgende aktiviteter op 25. maj 2020:

    • GLAD træningskoncepter for knæ og hofter
    • Stresshold i naturen med op til max 10 personer
    • Evt andre små hold i naturen
    • Rygestop i naturen
    • Udendørs træning for kronikere under forløbsprogrammerne (vi tager max hensyn til at reducere smitterisikoen)

    Du vil blive individuelt fagligt vurderet og visiteret per telefon.

    Du er velkommen til at kontakte en af vores sundhedskonsulenter på telefon 46 31 77 02.

    Genoptræning

    Tilbud om genoptræning baseres på en individuel vurdering og tilpasses løbende.

    Find telefonnummer til træningsstedet

  • Sundhedsplejen

    Vi åbner op for hjemmebesøg til alle gravide og børn 0-1 år mandag d. 25.maj.

    Alle kan få besøg, hvis der er behov. Det kan eksempelvis være med vores Marte Meo-tilbud, som er for forældre (med børn fra 0-5 år) med behov.

    1½ og 3½ års besøg giver vi som nu over skype, facetime eller telefon.

    Åbent Hus vil fortsat holde lukket, men vi har stadig vores Hotline frem til 1/7. (Der er mulighed for selv at aftale korte besøg).

    Der bliver ikke lukket op for gruppeaktiviteter før tidligst august. Det vil sige at mødregrupper fortsætter som nu (De starter op virtuelt).

  • Kulturinstitutioner

    Kommunens kulturinstitutioner er lukkede. Det gælder Kildegården, Byens hus, Ramsøhallen, Roskilde Badene, Roskilde Musiske Skole, Roskilde Kulturskole, Kreativt Hus for børn, Roskilde Kongrescenter og øvrige kommunale idrætsanlæg. Kommunen har dog åbnet for udendørs idræt uden kontakt.

  • Kommunale faciliteter

    Foreninger kan ikke benytte kommunale lokaler eller idrætsanlæg. Kommunen har dog åbnet for udendørs idræt uden kontakt.

  • Veje, miljø og skadedyr

    Der er beredskab, hvis der opstår akutte situationer. Det kan fx være omkring snerydning og saltning, skrald, væltede træer, rotter (anmeld via roskilde.dk), vandløb, drikkevand og miljøuheld. Ring til 46 31 30 00 i en akut situation. Benyt vagtnummer 46 75  50 98 uden for åbningstiderne.

  • Pladsanvisningen og forældrebetalingen

    Forældre kan fortsat skrive sig op til plads i dagtilbud via den digitale selvbetjeningsløsning, hvor man også kan melde sig ud. Her kan man også søge om økonomisk friplads. 

    Gå til den digitale pladsanvisning

    På kommunens hjemmeside kan du finde oplysninger om kommunens regler for tildeling af plads i dagtilbud.

    Når du skriver dig op til en plads via den digitale selvbetjeningsløsning, er det datoen for opskrivning, der er din anciennitetsdato. Sådan er det også i denne periode, hvor Pladsanvisningen ikke kan kontaktes på telefon.

    Børne- og undervisningsministeren har meddelt, at der ikke vil blive tale om reduktion i forældrebetalingen som følge af, at dagtilbud, SFO og klubber lukkes ned i en periode.

  • Frivilligcenter Roskilde

    Er du i karantæne, eller bliver du bare hjemme for at være forsigtig?

    Uanset grunden, så har vi alle brug for menneskeligt fællesskab for ikke at føle os isoleret derhjemme. På Frivilligcentrets hjemmeside kan du finde forskellige forslag, der kan hjælpe dig igennem denne svære tid uden helt at undvære kontakt med andre.

  • Erhvervsafdelingen kan fortsat kontaktes

    Roskilde Kommunes ene indgang til erhvervslivet er fortsat i fuld drift. Virksomheder og erhvervsdrivende kan fortsat ringe 46 31 35 35 eller skrive på erhverv@roskilde.dk

    Roskilde Kommunes service for virksomheder, der skal have bygge-, grave- og miljøgodkendelser er i drift, og det er muligt at komme i kontakt både på telefon og på mail med den enkelte sagsbehandler. Begrænsningen for afholdelse af fysiske møder kan gøre, at enkelte sager ikke kan blive afsluttet.  

    Udvalget for Vækst, Erhverv og Globalisering har i samarbejde med Erhvervsforum Roskilde udviklet en række skræddersyede onlinekurser, hvor fire eksperter leverer værktøjer og indsigt til kriseramte virksomheder. Tilbuddet gælder selvfølgelig alle virksomheder i Roskilde Kommune.  

    Hos Erhvervshus Sjælland (som er ejet af de 17 kommuner i Region Sjælland) sidder et særligt hold af eksperter klar til at vejlede Roskildes virksomheder om brugen af de statslige ordninger eller give assistance til krisehåndtering. Kontakt erhvervshuset på 55 35 30 35.

Kontakt

Borgerservice
Administration By Kultur og Miljø
Tlf 46 31 30 00

Senest opdateret

27.05.2020