Hjælp os med at forbedre hjemmesiden
Vi vil altid gerne høre fra dig, hvis du har kommentarer til vores hjemmeside.
Vi arbejder løbende på at forbedre både indhold og struktur, så du og alle andre brugere kan få den bedste oplevelse på vores hjemmeside.
Du kan bruge hjemmesidens feedbackfunktion, som findes nederst på alle sider. Du kan vælge at være anonym. Når du har givet din umiddelbare feedback med tommelfinger op eller ned, får du mulighed for at skrive en kommentar. Din kommentar går til den ansvarlige redaktør, som vurderer hvordan vi kan gøre det bedre.
Du kan også kontakte os på mail eller telefon med dine kommentarer.
Indhold og struktur
Hjemmesiden er delt op i fem overordnede indgange og kategorier, hvor vi skelner mellem:
- Service og selvbetjening. Information og selvbetjening til borgere, erhverv, foreninger
- Demokrati og indflydelse. Høringer, politiske udvalg, borgerforslag, borgermøder.
- Fritid og fællesskaber. Fritidsaktiviteter, fællesskab, frivillighed.
- Kultur og oplevelser. Arrangementer, attraktioner, naturoplevelser, biblioteker, kulturhuse, museer.
- Information om kommunen. Kontakt, åbningstider, nyheder, ledige stillinger, budget, regnskab, organisation, fakta, vision, planer, politikker.
Søgning
Det er muligt at søge efter informationer via hjemmesidens søgefunktion. Hjemmesiden er også optimeret til eksterne søgemaskiner som fx Google. Det betyder, at du kan søge alt vores indhold frem i Google og andre søgemaskiner.
Chatbot - tal med Kiri
Hjemmesiden har også en chatbot, kommune-Kiri.
Hun kan svare dig på almindelige spørgsmål om fx affald, flytning eller bestilling af pas og kørekort.
Tilgængelighed
Hjemmesiden er designet, så den opfylder kravene i EU's tilgængelighedsdirektiv og Lov om tilgængelighed af offentlige organers websteder og mobilapplikationer (WCAG 2.1 AA-kravene)
Nogle af hjemmesidens dokumenter er endnu ikke gjort tilgængelige, men vi arbejder på det.
Hvis du oplever indhold, som ikke er tilgængeligt, kan du kontakte os i Kommunikation. Find kontaktinformation nederst på siden.
Se også vores tilgængelighedserklæring, som går i detaljerne med tilgængeligheden på hjemmesiden. Se tilgængelighedserklæring for Roskilde Kommunes hjemmeside.
Selvbetjening
Hjemmesiden giver adgang til selvbetjening via relevante selvbetjeningsløsninger.
Selvbetjeningsløsningerne kan findes på de konkrete sider, hvor de er relevante.
Dialog og transparens
Hjemmesiden giver mulighed for dialog med kommunen på flere måder, fx:
Vi ønsker transparens i byrådets og udvalgets processer. Du kan følge med i:
Kontakt Kommunikation
4000 Roskilde
Du kan forvente svar fra os inden for 10 hverdage. |