Generel hjælp og vejledning
Ønsker du generel hjælp og vejledning, skal du henvende dig til Borgerservice.
Hos borgerrådgiveren kan du:
- Klage over kommunens sagsbehandling, personalets adfærd og hvordan praktiske opgaver bliver udført
- Få hjælp, hvis du har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen
- Få information og rådgivning om, hvordan du klager over kommunens afgørelser, og hvem der kan behandle din klage
- Komme med forslag til, hvordan kommunens sagsbehandling og betjening kan blive bedre
- Få borgerrådgiveren til at mægle mellem dig og en kommunal medarbejder
Borgerrådgiveren kan ikke behandle:
- Sager, hvor dialogen med kommunen endnu ikke er udtømt
- Det faglige indhold i kommunens afgørelser (fx en bevilling, et forbud, en tilladelse, et afslag)
- Indholdet af de politiske beslutninger
- Forhold om personale- og ansættelse i kommunen
- Forhold, som andre klageinstanser tager sig af
- Sager, der er afsluttet for mere end 1 år siden
Kontakt
Rådhusbuen 1
4000 Roskilde
4000 Roskilde
Du kan forvente svar fra os inden for 10 hverdage. |
Hvis Borgerrådgiverens svar til dig indeholder personlige, fortrolige eller følsomme oplysninger, kan borgerrådgiveren kun sende det med en e-mail, hvis du benytter den digitale postkasse og har oplyst dit CPR-nummer. Du bør aldrig sende dit CPR-nummer med en usikker e-mail.
Få mere at vide
Vedtægt for Borgerrådgiver
Årsberetninger
- Borgerrådgiverens Beretning 2023
- Borgerrådgiverens Beretning 2022
- Borgerrådgiverens Beretning 2021
- Borgerrådgiverens Beretning 2020
- Borgerrådgiverens Beretning 2019
- Borgerrådgiverens Beretning 2018
- Borgerrådgiverens Beretning 2017
- Borgerrådgiverens Beretning 2016
- Borgerrådgiverens Beretning 2015
- Borgerrådgiverens Beretning 2014