Hjælp til selvbetjening i Borgerservice

I Borgerservice kan en medarbejder hjælpe dig med at bruge selvbetjeningsmulighederne ved en computer. Husk at tage dit NemID med.

På Roskilde Bibliotek kan du deltage i kurser i IT for nybegyndere og let øvede. I Netværkstedet kan du få hjælp til bl.a. e-mails, internettet, print, e-bøger, billedredigering, tablets og smartphones. Der er altid en vejleder til stede, der kan hjælpe dig. Læs mere på Roskilde Bibliotekernes hjemmeside

Hjælp til selvbetjening på telefonen

Har du brug for hjælp til digital selvbetjening eller generel råd og vejledning, er du velkommen til at ringe til vores digitale hotline.

Telefon 70 20 00 00

Hvad kan den digitale hotline hjælpe med?

Vi vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og det offentlige stiller til rådighed, og du kan få hjælp og vejledning til, hvor du skal henvende dig.

Vi kan eksempelvis hjælpe med:

  • Digital post
  • Afklaring af spørgsmål om pas og kørekort
  • Hjælp til tidsbestilling i Borgerservice
  • NemID
  • Digital flytning
  • Bestilling af sundhedskort (det gule kort)
  • Anmeldelse af rotter
  • Mit sygefravær

Vi kan vejlede dig, men ikke foretage konkret sagsbehandling.

Åbningstider i den digitale hotline

Mandag - torsdag

8 - 20

Fredag

8 - 16

Lørdag

Lukket

Søndag

16 - 20

Kort om hotlinen

Hotline er en del af Den Digitale Hotline som er et samarbejde mellem 42 kommuner i Danmark - langt størsteparten er jyske. Derfor kan du godt få en jysk stemme i røret, og du må ikke forvente, at han/hun har et stort lokalkendskab. Men du kan vide dig sikker på, at alle medarbejderne er veluddannede i at vejlede dig i det digitale univers, uanset om du sidder i Skagen eller Roskilde.