Kombinationstilbud med pasning uden for normale åbningstider

Kombinationstilbud er til forældre, som har et dokumenteret, arbejdsbetinget behov for pasning af deres barn uden for dagtilbuddenes åbningstider

Kombinationstilbud

Du kan søge om kombinationstilbud, hvis du som eneforsørger eller hvis I som forældre begge har et arbejdsbetinget pasningsbehov, der ligger udenfor dagtilbuddenes almindelige åbningstid, og kan dokumentere dette. Tilbuddet gælder forældre med børn fra 26 uger til skolestart. Kombinationstilbuddet gælder ikke for forældre med børn, som er optaget i et sprogstimuleringstilbud i et dagtilbud 30 timer om ugen

Et Kombinationstilbud består af en deltidsplads i et dagtilbud kombineret med tilskud til en privat børnepasser uden for dagtilbuddenes åbningstid.

Fleksibel pasning

Fleksibel pasning er en ordning, hvor du som forælder selv indgår aftale med en privat børnepasser (fleksibel passer) om at passe dit barn uden for dagtilbuddenes almindelige åbningstid, med tilskud fra kommunen.

Du kan kun få tilskud til fleksibel pasning uden for dagtilbuddenes åbningstid og kun i tidsrum, hvor du som eneforsørger eller hvor I begge som forældre er forhindret i at passe jeres barn på grund af arbejde.

Den fleksible pasning skal kombineres med en deltidsplads i kommunens dagtilbud.

Sådan kan du kombinere

Du har tre forskellige muligheder for at kombinere en deltidsplads i kommunens dagtilbud med fleksibel pasning i op til 51 timer om ugen. Den fleksible pasning skal være på mindst 10 timer om ugen i gennemsnit, opgjort over en periode på fire uger.

• En deltidsplads på 20 timer/uge kombineres med op til 31 timer/uge fleksibel pasning.
  • En deltidsplads på 30 timer/uge kombineres med op til 21 timer/uge fleksibel pasning.
  • En deltidsplads på 41 timer/uge kombineres med 10 timer/uge fleksibel pasning.

Med en 20 timers deltidsplads kan du fx få tilskud til fleksibel pasning i op til 31 time om ugen. Timerne opgøres som et gennemsnit over en periode på fire uger. Timerne kan derfor godt veksle fra uge til uge, men de aftales for en måned ad gangen. Timerne skal ligge i sammenhængende forløb på de enkelte dage.

Et kombinationstilbud begynder den 1. eller den 16. i en måned og fortsætter tilsvarende til den sidste hverdag eller den 15. i den måned, hvor kombinationstilbuddet skal ophøre.

Kontakt Pladsanvisning

Du kan forvente svar inden for 10 hverdage.

Hvis du vil sende personlige, fortrolige eller følsomme oplysninger, anbefaler vi, at du sender sikker post til os.