Vil du søge om ændringer på din vej?

Her på siden kan du få et overblik over nogle af de sikkerhedsfremmende tiltag, som du kan anmode kommunen om at opsætte på din vej.

Hastighedsdæmpning på vejen

Opsætning af skilte

Trafikspejle

Trafikspejle kan være nødvendige ved særligt skarpe sving, hjørner eller ind-/udkørsler. Dog er vi forsigtige med at sætte dem op, fordi:

• Trafikspejle er gode til at se om der kommer en modkørende, men det er svært at vurdere den modkørendes hastighed via et spejl.
  • Trafikspejlet har risiko for at blive det primære fokus for bilisten, som dermed nemmere glemmer at orientere sig i andre retninger.
  • Trafikspejle er utydelige i sne/slud/regn og tåge, og der vil derfor alligevel være behov for at orientere sig på andre måder i disse tilfælde, end via spejlet.
  • Trafikspejle er ofte udsat for hærværk.

Punkterne ovenfor tilføjer nye trafiksikkerhedsmæssige udfordringer, som kommunen tager højde for, når opsætning af trafikspejle vurderes. Ansøgninger om trafikspejle vurderes altid individuelt, og det kan trods ovenstående forbehold vurderes nødvendigt at opsætte et trafikspejl.

Kontakt Veje og Grønne områder

Mandag - fredag

Du kan forvente svar inden for 10 hverdage.