You are here
Roskilde Kommune Informationscenter Telefon 46 31 30 00
Du vil derved opleve, at vi i mange tilfælde kan besvare dit spørgsmål, og du undgår at skulle viderestilles.
Kan vi ikke hjælpe dig, vil vi hjælpe dig videre til rette person eller afdeling.
Ventetider
MANDAG | TIRSDAG | ONSDAG | TORSDAG | FREDAG | |
8.00-9.00 | Middel | Kort | Kort | Lukket | Kort |
9.00-10.00 | Lang | Lang | Lang | Lukket | Middel |
10.00-11.00 | Lang | Lang | Lang | Lang | Lang |
11.00-12.00 | Lang | Middel | Middel | Lang | Lang |
12.00-13.00 | Lang | Lang | Lang | Lang | Middel |
13.00-14.00 | Middel | Kort | Kort | Kort | Middel |
14.00-15.00 | Kort | Kort | Kort | Kort | Lukket |
15.00-16.00 | Lukket | Lukket | Lukket | Kort | Lukket |
16.00-17.00 | Lukket | Lukket | Lukket | Kort | Lukket |
Ønsker du at undgå kø ved telefonisk henvendelse på hovednummeret, så ring gerne i de tidsrum markeret med grønt. Du kan være uheldig, at der er kø, men risikoen er mindre end i tidsrum markeret med gul eller rød.
Telefontid
Mandag - Onsdag |
Kl. 8.00 - 15.00 |
Torsdag |
Kl. 10.00 - 17.00 |
Fredag |
Kl. 8.00 - 14.00 |
Hjælp til selvbetjening
Har du brug for hjælp til digital selvbetjening eller generel råd og vejledning, er du velkommen til at ringe til vores hotline på 70 20 00 00 i udvidet åbningstid og få hjælp mandag - torsdag kl. 8-20, fredag kl. 8-16 samt søndag kl. 16-20.
Hvad kan hotline hjælpe med?
Vi vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og det offentlige stiller til rådighed, og du kan få hjælp og vejledning til, hvor du skal henvende dig.
Vi kan eksempelvis hjælpe med
- Digital post
- Afklaring af spørgsmål om pas og kørekort
- Hjælp til tidsbestilling i Borgerservice
- NemID
- Digital flytning
- Bestilling af sundhedskort (det gule kort)
- Anmeldelse af rotter
- Mit sygefravær
Vi kan vejlede dig, men ikke foretage konkret sagsbehandling.
Kort om hotline
Hotline er en del af Den Digitale Hotline som er et samarbejde mellem 42 kommuner i Danmark - langt størsteparten er jyske. Derfor kan du godt få en jysk stemme i røret, og du må ikke forvente, at han/hun har et stort lokalkendskab. Men du kan vide dig sikker på, at alle medarbejderne er veluddannede i at vejlede dig i det digitale univers, uanset om du sidder i Skagen eller Roskilde.