You are here

Roskilde Kommune Informationscenter Telefon 46 31 30 00

Vores borgervejledere sidder dagligt klar til at besvare dit opkald.

Du vil derved opleve, at vi  i mange tilfælde kan besvare dit spørgsmål, og du undgår at skulle viderestilles.

Kan vi ikke hjælpe dig, vil vi hjælpe dig videre til rette person eller afdeling.

Ventetider

  MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG
8.00-9.00 Middel Kort Kort Lukket Kort
9.00-10.00 Lang Lang Lang Lukket Middel
10.00-11.00 Lang Lang Lang Lang Lang
11.00-12.00 Lang Middel Middel Lang Lang
12.00-13.00 Lang Lang  Lang Lang Middel
13.00-14.00 Middel Kort Kort Kort Middel
14.00-15.00 Kort Kort Kort Kort Lukket
15.00-16.00 Lukket Lukket Lukket Kort Lukket
16.00-17.00 Lukket Lukket Lukket Kort Lukket

Ønsker du at undgå kø ved telefonisk henvendelse på hovednummeret, så ring gerne i de tidsrum markeret med grønt. Du kan være uheldig, at der er kø, men risikoen er mindre end i tidsrum markeret med gul eller rød.

Telefontid  

Mandag - Onsdag

Kl. 8.00 - 15.00

Torsdag

Kl. 10.00 - 17.00

Fredag

Kl. 8.00 - 14.00

Hjælp til selvbetjening

Har du brug for hjælp til digital selvbetjening eller generel råd og vejledning, er du velkommen til at ringe til vores hotline på 70 20 00 00 i udvidet åbningstid og få hjælp mandag - torsdag kl. 8-20, fredag kl. 8-16 samt søndag kl. 16-20.

Hvad kan hotline hjælpe med?

Vi vejleder i de digitale selvbetjeningsløsninger, som kommunerne og det offentlige stiller til rådighed, og du kan få hjælp og vejledning til, hvor du skal henvende dig.

Vi kan eksempelvis hjælpe med

  • Digital post
  • Afklaring af spørgsmål om pas og kørekort
  • Hjælp til tidsbestilling i Borgerservice
  • NemID
  • Digital flytning
  • Bestilling af sundhedskort (det gule kort)
  • Anmeldelse af rotter
  • Mit sygefravær

Vi kan vejlede dig, men ikke foretage konkret sagsbehandling.

Kort om hotline

Hotline er en del af Den Digitale Hotline som er et samarbejde mellem 36 kommuner i Danmark - langt størsteparten er jyske. Derfor kan du godt få en jysk stemme i røret, og du må ikke forvente, at han/hun har et stort lokalkendskab. Men du kan vide dig sikker på, at alle medarbejderne er veluddannede i at vejlede dig i det digitale univers, uanset om du sidder i Skagen eller Roskilde. 

 

 

 

 

Senest opdateret

12.08.2019