You are here

Pårørendepolitik

Godkendt i Byrådet den 14. juni 2017

Roskilde Kommunes pårørendepolitik skal sikre, at de pårørende til borgere med f.eks. handicap, psykiske problemer, sygdom og aldersbetingede funktionsnedsættelser bliver hørt og inddraget, når der skal skabes en så god livskvalitet som muligt, for den berørte borger.

Åben telefon for pårørende – Hjælp os med at gøre indsatserne for borgerne endnu bedre.

Hvis du er pårørende til en borger i kommunen og har ris, ros eller andet, kan du ringe direkte til en repræsentant for ledelsen i Social, Job og Sundhed.

Telefonnummeret er 46 31 77 46, og du kan ringe i tidsrummet kl. 11 – 12 tirsdag den 21. august og tirsdag den 18. september 2018.

Du kan ringe, hvis du fx er pårørende til en borger som bor på plejecenter eller et social botilbud. Initiativet er en del af kommunens Pårørendepolitik.

Byrådet i Roskilde Kommune har vedtaget en Pårørendepolitik. Byrådet har den vision, at pårørende skal opleve at være en vigtig samarbejdspartner for at skabe den bedste livskvalitet og trivsel for borgeren. Den åbne telefon er en del af Pårørendepolitikken. Det er en af mulighederne som pårørende for at komme i dialog med ledelsen og dermed gøre indsatserne for borgerne i kommunen endnu bedre.

Vi glæder os til at høre fra dig.

Publikationer

Senest opdateret

13.08.2019