Giv os besked, hvis affaldet driller
Fortæl os, hvis dit affald ikke er blevet hentet, eller hvis du oplever andre problemer med afhentning af affald fra din adresse.
Er din affaldsbeholder gået i stykker, skal du også indberette det på denne side.
Renovatøren får direkte besked og forsøger herefter at hjælpe dig hurtigst muligt.
Deler du affaldsbeholdere med dine naboer?
Bor du til leje, i andelsbolig eller i en boligforening, hvor du deler affaldsbeholdere med dine naboer, skal den affaldsansvarlige kontakte Affald og Genbrug direkte på telefon eller mail, hvis beholderne går i stykker, eller hvis affaldet ikke er blevet hentet som planlagt.
Den affaldsansvarlige er typisk viceværten eller en fra bestyrelsen.
Har du ikke fået afhentet dit affald, så meld det til os hurtigst muligt – meld det til os senest 5 hverdage efter afhentningen er udeblevet.
Drejer det sig om beholderen til mad/rest med ugetømning, så skal du senest melde den manglende tømning ind 3 hverdage efter afhentningen er udeblevet.
Drejer det sig om farligt affald og tekstil, så skal du senest melde den manglende afhentning ind 3 hverdage efter afhentningen er udeblevet.
Sådan melder du et affaldsproblem
- Indtast din adresse.
- Vælg, hvilken type affald, det drejer sig om. Fx rest- og madaffald, metal/glas eller papir/karton.
- Vælg klagepunkt. Hvis henvendelsen drejer sig om en ødelagt beholder, skal du huske at vedhæfte et billede af beholderen.
- Indtast dine kontaktoplysninger.
- Tjek, at dine oplysninger er korrekte.
- Klik "Send".
Kontakt Affald og genbrug
4000 Roskilde
Mandag - fredag | kl. 09 - 14 |
Du kan forvente svar fra os inden for 10 hverdage. |